ورزش کراس فیت و تناسب اندام بانوان

۴ بازديد
نتیجه ی ورزش کراس فیت بر اندام بانوان چگونه است ؟
شاید تا اینجای هنوز نیز از این ورزش شناخت خیلی خوبی کسب نکرده باشد و هنوز هم برای انجام آن و ثبت نام در کلاسش مردد باشید .
 
البته که حق دارید !
 
ما اینجا هستیم که ابهامات ذهن شما را بر طرف کنیم و واقع بینانه به معایب و مزایای این ورزش اشاره کنیم .
 
این ورزش بدون حق به جانب داری در بحث لاغری با کراس فیت موفق عمل کرده است .
 
تحقیقات دانشگاه های کشور آمریکا نشان میدهد عمده ی علاقه مندان به این رشته ی ورزش از میزان سوزاندن چربی های بدن خود راضی هستند و علاقه ی خود را انجام تمرینات ورزش کراس فیت نشان میدهند .
 
این ورزش هرگز عضلات بدن شما را زمخت و زشت نخواهد کرد چون شما بصورت خیلی متعادلی همه ی حرکات نیاز بدنتان را انجام میدهید همچنین کراس فیت یک ورزش کاملا استاندارد و سازگار با بدن انسان است پس نگران آسیب های احتمالی هم نباشید ولی همیشه به حرف های مربی گوش دهید .
 
این ورزش برای فرم دهی عالی عمل میکند میتواند توان فیزیکی شما را افزایش دهد و برای امروزی ها که بشدت برایشان کاربردی بودن ورزش مهم است عالی عمل میکند .
 
این ورزش جزو اجتماعی ترین ورز هاست پس هرگز خسته کننده نیست و در حین انجام تمرینات به خوبی میتوانید از معاشرت با دیگران لذت ببرید .

تناسب اندام چیست؟

تناسب اندام یا فیتنس (fitness)، مجموعه ای از ویژگی های جسمانی هست که هر فرد برای انجام فعالیت های فیزیکی، به بهترین و راحت ترین شکل ممکن، به آن نیاز دارد. برای اینکه بدانید آیا دارای تناسب اندام هستید یا نه، باید به چند خصوصیت مهم در اندام خود توجه داشته باشید. این خصوصیات عبارتند از:

راه سالم ماندن و تناسب اندام

انعطاف پذیری بدن

توانایی حرکت مفاصل بدن در قسمت هایی که باید حرکت داشته باشند (دامنه حرکتی مفاصل)، انعطاف پذیری بدن گفته می شود. انعطاف پذیری بدن جز مواردی هست که از اهمیت خیلی زیادی برخودار بوده و تا حد زیادی از آسیب دیدن بدن جلوگیری می کند. برای افزایش انعطاف پذیری بدن لازم هست که  تمرینات کششی ور در برنامه ورزشی خودتون داشته باشید.

 اهمیت سالم ماندن و تناسب اندام

قدرت عضلانی بدن

به توانایی عضله های بدن برای به کار بردن نیرو در انجام فعالیت های فیزیکی، قدرت عضلانی گفته می شود. هرچه عضلات بدن قدرت بیشتری برای اعمال نیرو داشته باشند، یعنی شما قوی هستید. تمرینات ورزشی مقاومتی و قدرتی تاثیر خیلی زیادی در افزایش قدرت عضلانی بدن خواهند داشت.

حفظ تناسب اندام و سلامتی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.